Vanlige spørsmål og svar om mat på nett

Spørsmål og svar om mat på nett

Her har vi samlet vanlige spørsmål og svar om kjøp av mat og dagligvarer på nett.



Kom i gang

Du kan enkelt bli kunde hos Handleriet.no ved å registrere deg her. Vi trenger å vite litt om deg slik at vi leverer varene dine til rett sted og har mulighet til å kontakte deg om det skulle være nødvendig. Det kan være lurt å legge inn ekstra informasjon for levering, slik at sjåføren lett finner frem til deg, dersom det kan være litt kronglete. Vi ber deg også om å opprette et sikkert passord for kontoen din, slik at den ikke kan misbrukes av andre. All informasjon kan senere redigeres under «Min side».

Hos Handleriet.no kan du enkelt handle mat og dagligvarer på nettet ved å søke på varer i søkefeltene eller bla deg gjennom de ulike varekategoriene. Du legger varer til handlekurven din ved å trykke på den røde «kjøp» knappen. Om du ønsker å kjøpe flere eller færre av samme vare, endrer du antallet ved å klikke på pluss eller minus i det røde feltet som kommer til syne etter at du har trykket på symbolet med handlekurven. Du kan også handle varer ved å velge oppskrifter du liker og angi hvor mange porsjoner du trenger. Da vil varene du trenger automatisk legges i handlekurven din.

Oppskrifter

Fjern en vare: Om du ønsker å velge bort en vare vi har forhåndsvalgt, klikker du på X lengst til høyre på varen. Da blir varen rødt med en strek over og både porsjonsprisen og total varepris endres automatisk. Du kan enkelt velge varen tilbake ved å klikke på + samme sted. Da forsvinner streken og den røde fargen og varen blir igjen en del av handlekurven din.

 

Søk opp en ny ingrediens: I søkefeltet under varene som trengs for den aktuelle oppskriften kan du søke opp ingredienser og varer du ønsker legge til. Da velger du vare og antall som normalt og varen legges til oppskriften din. Dette kan for eksempel være lurt om vi har forhåndsvalgt Lettrømme til oppskriften, mens du heller vil ha Seterrømme. Om du bruker denne funksjonen vil du se at både porsjonspris og totalpris for varene endres automatisk.

 

Alternative varer: Ved siden av noen av varene knyttet til oppskriftene vil du se et rødt symbol (to piler og to sirkler). Det betyr at vi allerede har lagt inn forslag til en eller flere alternativer til den forhåndsvalgte varen. Det kan være en tilsvarende vare fra en annen leverandør, eller det kan være en rimeligere eller dyrere vare som kan erstatte det som er forhåndsvalgt til å inngå i oppskriften. Når du klikker på symbolet får du opp en infoboks hvor vi foreslår en eller flere alternative varer. Du bestemmer selv hvilken vare du vil kjøpe.

 

Hos Handleriet.no benytter vi to ulike priser for en oppskrift. Alle oppskrifter er oppgitt med en porsjonspris. Denne prisen tar utgangspunkt i hvor mye av en vare du faktisk forbruker for å lage en porsjon av en oppskrift. Denne prisen gjør det enklere å sammenligne porsjonspriser mellom ulike oppskrifter. Porsjonsprisen vil endre seg dersom du fjerner eller endrer ingredienser i en oppskrift. Om du legger en vare til oppskriften ved å benytte deg av søket på oppskriftssiden, vil porsjonsprisen også endres. Da vil totalprisen på varen medregnes i porsjonsprisen fordi vi ikke har grunnlag for å regne ut hvor mye av denne varen du faktisk tenker benytte.

Den andre prisen på oppskriftssidene viser totalprisen for alle de varene du trenger for å lage oppskriften.  Dette er prisen for å kjøpe inn de nødvendige varene for å lage oppskriften for det antallet porsjoner du har valgt. Siden vi ikke kan selge deg for eksempel 0,7 liter melk eller 150 gram mel, så betyr dette at du ofte vil ha varer igjen når du har laget en bestemt oppskrift. Det kan være lurt å være bevisst på dette når du skal handle, slik at du ikke kjøper mer enn du trenger.

 

Vareutvalg og priser

Handleriet.no importerer en god del svenske varer av to grunner. Vi ønsker å tilby kundene våre gode og spennende varer som mange vil kjenne igjen fra Sverige, men som ikke finnes i norsk dagligvarehandel i dag. Dessuten er vi alltid opptatt av å tilby best mulig pris til våre kunder. Import av visse varer fra Sverige gjør oss i stand til å tilby en del varer til en ekstra god pris. Vi har planer om å øke utvalget av svenske varer, så følg med.

 

Vi har inngått samarbeid med Engrosfrukt som har sitt utspring på Hadeland. Der har de et eget innkjøpslag blant bøndene som sikrer at frukt, bær, poteter og andre grønnsaker fraktes rett fra bonde til vårt pakkelager. Vi vil knytte til oss stadig flere bønder gjennom samarbeidet med Engrosfrukt, slik at kvaliteten og ferskheten på de norske råvarene blir så bra som mulig. 

 

Selvsagt! Send oss gjerne en mail til hei@handleriet.no med dine ønsker.

 

Hos Handleriet.no selger vi ikke standardiserte ferdige matkasser. Vi tilbyr i stedet muligheten til å lage din egen matkasse. Gå inn på Oppskrifter og søk deg frem til barnas favoritter eller oppdag noe nytt og spennende. Varene du trenger for å lage oppskriften du velger, legges automatisk til handlekurven din når du kjøper en oppskrift. Du kan velge å redigere handlekurven på oppskriftssiden, eller senere før du går til kassen.

 

Handleriet.no har som mål å ha konkurransedyktige priser på nordmenns favoritter og du vil se at våre priser er tilsvarende det du er vant til fra tidligere. Handleriet.no har også som ambisjon å være størst og billigst på økologiske dagligvarer og på barnemat.

 

Ja det kan du. Når du handler dagligvarer på nettet, så planlegger du ofte innkjøpene bedre og kjøper mindre på implus. Det betyr at du i større grad kjøper ting du trenger og kommer til å bruke, fremfor impulskjøp som kanskje ikke kommer til full nytte og må kastes. Det er bra for både lommeboken din og for miljøet. Vi nordmenn, i likhet med befolkningen i andre vestlige land kaster en uforholdsmessig stor del av maten vi kjøper. Matsvinn er et samfunnsproblem som vi i Handleriet.no ønsker å bidra til å løse.

 

Kvalitet

Vi har strenge krav til kvalitet fra våre leverandører og du som kunde skal føle deg trygg på at alle varer fra Handleriet.no har blitt nøye kontrollert før de leveres ut til deg. Riktignok er vi bare mennesker, så feil kan forekomme. Skulle det mot formodning være noe å utsette på kvaliteten, ber vi deg kontakte oss så raskt som mulig på e-post: hei@handleriet.no så refunderer vi varen eller leverer ny vare, alt etter ditt ønske. Se forøvrig våre kvalitetsgarantier her.

 

Fokus på mathelse og høy hygienisk kvalitet, og god hygienisk håndtering står sentralt ved all vår håndtering av næringsmidler. Vi oppbevarer og behandler all frukt og grønt svært skånsomt, under riktige temperaturer, og i samsvar med de strenge kravene som gjelder til mathelse, hele veien frem til deg. Det skal også nevnes at vi har svært høy omløpstid på varelageret vårt og vi får levert varer hver dag. Derfor oppbevares de fleste varene kortere tid på lager enn det som er vanlig i tradisjonelle dagligvarebutikker.

All frukt og grønt som pakkes til kunde blir dessuten grundig sjekket av egne kvalitetskontrollører som er spesialiserte på frukt og grønt, slik at du skal kunne være sikker på å få akkurat den kvaliteten og ferskheten du forventer. Vi plukker aldri noe annet enn det vi ville kjøpt selv.

 

Du skal som hovedregel ikke motta varer fra Handleriet.no som har mindre enn tre dagers holdbarhet. Skulle du likevel motta en vare med kortere holdbarhet må du gjerne vurdere å bruke varen for å bidra til å redusere matsvinn. Dersom du ikke ønsker å bruke varen du har mottatt, ber vi deg ta kontakt med kundeservice så snart du kan og innen 24 timer. Ring oss på 21 52 11 52. Handleriet.no har også fornøydhetsgaranti på frukt og grønnsaker. Er du ikke fornøyd med kvaliteten vi leverer på frukt og grønt, får du dobbel verdi tilbake.

 

Varene dine transporteres i spesialtilpassede kjølebiler, slik at maten ikke forringes. Bilene har også frysebokser slik at frosne produkter ikke tines under transport. Vi har også spesialtilpasset bilene slik at matvarene håndteres mest mulig skånsomt før de leveres hjemme hos deg. Alt for å sikre best mulig kvalitet på varene vi leverer.

 

Pant, og retur av glass og metall

Handleriet.no panter gjerne flasker og bokser for deg. Bare gi oss de tomme flaskene og boksene i en knyttet pose med ditt navn på når vi leverer handlekurven din. Vi tar med panten tilbake til lageret, teller den og setter inn pengene på din kundekonto, som kan brukes neste gang du handler hos oss. Det kan ta noen virkedager før du ser at panten er registrert på din kundesaldo.

 

Ja! Vi har nemlig opprettet et returpunkt på lageret vårt, slik at du kan levere pant, glass, metall, lyspærer og brukte kaffekapsler til vår sjåfør helt gratis neste gang du får varer levert hjem. Du kan lese mer om vår returordning her.

 

Hvis du i stedet ønsker å støtte et lokalt idrettslag, eller annen lokal forening eller organisasjon, kan du ved levering angi at panten skal gis til dem. Bare sørg for å oppgi hvilket idrettslag som du ønsker å donere til så setter vi pengene inn på kundekontoen deres. Idrettslaget kan da selv velge å få pengene utbetalt til sin bankkonto eller benytte beløpet på Handleriet.no. Dette forutsetter at det aktuelle idrettslaget er registrert som kunde hos oss. Vi har kun anledning til å akseptere pant på flasker og bokser med norske pantemerker.

 

Betaling og sikkerhet

Du kan betale med bankkort (Visa eller Mastercard) eller med Vipps. Når du skal betale sendes du videre til NETS for sikker betaling. Bedriftskunder kan også velge å betale med faktura. Fakturering forutsetter godkjent kredittvurdering før levering.

 

Kundens sikkerhet ved bruk av betalingsløsning på siden vår er naturligvis svært viktig for oss. Derfor har vi valgt Netaxept fra NETS som vår betalingsløsning. Det er de som tar seg av handelen fra vi ber om betalingsinformasjon, til handelen er gjennomført. Handleriet.no får aldri kortinformasjonen din. Det er det kun NETS som gjør.

Handleriet.no bruker SSL teknologi for sikker handel på nett. det betyr at all datatrafikk mellom deg og Handleriet.no er kryptert. Se etter den grønne hengelåsen foran Handleriet.no i nettleseren din. Den gir deg trygghet for at du kommuniserer med Handleriet.no og ingen andre.

 

For at handleopplevelsen på Handleriet.no skal gå så raskt og smidig som mulig, har du mulighet til å lagre kortinformasjonen hos NETS når du handler hos oss. For din sikkerhet lagres aldri selve kortnummeret ditt hos Handleriet.no.

 

Bedriftskunder som har opprettet en bedriftskonto hos oss vil kunne velge å betale med faktura. Betaling med faktura forutsetter godkjent kredittvurdering. Handleriet.no gjør kredittvurderingen før vi leverer varene til bedriften. Faktura sendes til den registrerte e-postadressen. Har du spørsmål knyttet til faktura fra Handleriet.no, ta gjerne kontakt med kundeservice på 21 52 11 52.

 

Levering

Vi leverer for øyeblikket mat og dagligvarer på døren til både bedrifter og private kunder i Asker, Bærum, Oslo, Drammen, Røyken, Lier, Eidsvoll, Nannestad, Gjerdrum, Hurdal og Nes. Sjekk om vi leverer til deg ved å søke opp postnummeret ditt på forsiden. Om vi beklageligvis ikke leverer til ditt postnummer for øyeblikket, så kan du legge igjen epostadressen din, så kontakter vi deg når vi begynner å levere i ditt område. Ta kontakt med kundeservice på tlf 21 52 11 52 for å høre om vi leverer til ditt område.

 

Vi tilbyr levering mandag til fredag mellom kl 08 og 14. Bestillinger gjort før kl 18:00 kan leveres allerede dagen etter.

 

Handleriet.no pakker, kjører og leverer det du trenger av mat og dagligvarer for kun 49 kroner. Vi elsker trapper og leverer papirposene med matvarer der du ønsker dem.

Les mer om vår levering her.

 

Handleriet.no har ingen hentepunkter. Grunnen til det er at vi tror at når du først er blitt vant til å handle på et supermarked på nett, så vil du også ha varene dine kjørt hjem og levert på døra.

 

Nei, du kan handle for så mye eller lite som du vil.

 

Vi planlegger for at du er hjemme når våre sjåfører kommer til avtalt tid. Om du likevel ikke er hjemme, vil sjåføren forsøke ringe deg for å bli enige om hva vi skal gjøre med varene. Om vi ikke får tak i deg, tar vi varene med oss tilbake til lageret. Les mer om dette i salgsbetingelsene.

 

Det kan du selvsagt, så fremt leveringsadressene dine har postnummer hvor vi leverer. Du oppretter enkelt flere leveringsadresser under «Min side». Når du senere skal gjennomføre en handel, og bestille levering, velger du den leveringsadressen du ønsker å få levert til fra listen over dine adresser.

 

Vi håper jo at dette ikke vil skje. Om du etter levering likevel oppdager at en vare mangler, er ødelagt eller at du har mottatt feil vare, så ber vi om at du snarest mulig tar kontakt med kundeservice på hei@handleriet.no eller på tlf 21 52 11 52, så skal vi rette opp feilen så fort vi klarer.

 

Vi jobber hardt for å gi deg den beste kvaliteten og den beste kundeopplevelsen. Vi har også et langsiktig mål om å kunne skaffe deg nær sagt hva som helst av matvarer. I tillegg til lave priser er vi opptatt av å bidra til et bredere vareutvalg i norsk dagligvare. Ta kontakt med oss om det er noe du savner eller kunne tenke deg å få tak i, så vil vi veldig gjerne se hva vi kan få ordnet.

 

Handleriet.no er et nytt og uavhengig supermarked på nett.
Handle i dag, og få matvarene levert allerede i morgen.